دودکش رستگار مقدم مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

دودکش رستگار مقدم مشهد

میل یا دودکش رستگار مقدم یک کوره آجرپزی می باشد که تاریخ آن به 100 سال پیش مربوط می شود . در سال های اخیر قسمت اعظمی از آجرهای خانه های شهر مشهد توسط این کوره9 آماده می شده است . همچنین در طی سال های اخیر این دودکش و الحاقات آن توسط شهرداری مشهر مرمت و بازسازی شده است . شما گردشگران تور مشهد می توانید از این دودکش آجری دیدن کنید .

 دودکش رستگار مقدم مشهد

 


 

کاروانسرای بابا قدرت مشهد

این کاروانسرا که یکی از بناهای تاریخی مشهد به شمار می رود در زمان فتحعلی شاه قاجار توسط اسحاق خان قرائی برای استراحت موقتی کاروان زائرین مشهد بنا شده بود که مسافران تور مشهد میتوانند از آن دیدن کنند . مساحت این مجموعه 1500 متر مربع می باشد و دارای یک حیاط مرکزی با 16 اتاق و ایوان در اطراف آن می باشد . در دو طرف بنا و پشت اتاق ها فضای دو استبل وجود دارد و در چهار گوشه بیرونی آن برج هایی قرار دارد و همچنین در امتداد ایوان ورودی ایوان دیگری به صورت دو اشکوبه ایجاد شده است که به بالاخانه آن منتهی می شود .

کاروانسرای بابا قدرت مشهد

این کاروانسرا توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال مرمت می باشد و مسافران تور مشهد می توانند از این مکان دیدن کنند .


 

 

 

شاندیز یکی از شهر های تفریحی توریستی و تنها منطقه بین المللی گردشگری ایران به شمار می رود . این شهر که در 12 کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است دارای : دره های پرآب ، درختان مرتفع ، طبیعت سزسبز با گل های وحشی ، رودخانه های جاری و .. می باشد که همه ساله بسیاری از گردشگران تور مشهد را به سمت خود جذب می کند . این شهر ییلاقی از شمال با میان ولایت ، از جنوب با نیشابور ، از شرق با طرقبه و از غرب با گلمکان و چناران مجاور می باشد . این شهر همچنین به علت پوشش گیاهی انبوه و متراکم دارای سرسبزی بیشماری بوده و به دلیل قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات بینالود دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی می باشد که همین امر باعث توجه گردشگران تور مشهد شده است .

شاندیز مشهد

از وقایع مهم تاریخی این شهر به توب بستن قلعه تاریخی شاهندژ توسط حسام السلطنه حاکم خراسان بوده است که در زمان قاجار به وقوع پیوسته است . قابل توجه مسافران تور مشهد اینکه سوغات مهم و معروف این شهر پوستین دوزی است و بسیاری از محصولات پوستی در این شهر ساخته می شود . از غذاهای معروف این شهر نیز شیشلیک شاندیز می باشد که با روش پخت مخصوصی طبخ می شود که شهرت جهانی داشته است .

 


 

 

مدرسه پریزاد مشهد

مدرسه پریزاد مشهد مربوط به دوره تیموریان می باشد که در مجاورت حرم امام رضا (ع) واقع شده است که مسافران تور مشهد میتوانند از آن بازدید نمایند . این مدرسه منسوب به پریزاد ندیمه گوهرشاد بوده و در سال 823 هجری قمری در نزدیکی مسجد گوهرشاد ساخته شده است .

مدرسه پریزاد مشهد

این مدرسه دارای 4 ایوان است و شامل غرفه ها و حجره هایی می باشد که با نقوش اسلیمی و آجر کاری تزیین شده اند . این مدرسه یکی از اماکن دیدنی و تاریخی مشهد به حساب می آید که نظر بسیاری از گردشگران تور مشهد را به خود جلب کرده است و علاقه مندان به دیدن اماکن تاریخی می توانند پس از زیارت به این مدرسه تاریخی هم سری بزنند .





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن دیدنی و گردشگری مشهد,مشهد,دیدنیهای شهر مشهد,جاذبه های گردشگری شهر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: